10.05.10

Tulevane raamat



Kui Riste mulle helistas ja teatas, et yks väliseestlase moodi nimega matemaatik on kirjutanud raamatu yhest tekstiilikunstnikust ja et seda tuleks nyyd kiiremas korras keeletoimetada, siis tekkis minus teksti nägematagi otsekohe suur skepsis, mida syvendas veelgi Riste lahke ja vastutuleliku meele pikaajaline tundmine.
Aga tekst on yhtekokku väga põhjalik, syvenev, hoolikalt koostatud ja huvitav lugeda ja mis temast siis veel saab, kui sellele on tekstiilidest fotod lisatud ja Kadipuu on kogu krempli kõrgel tasemel ära kujundanud... oi oi. Ja mul endal oli seda lugedes ja parandades kogu aeg selline tunne, et raamatu keskne tegelane Helen Kauksi istub kusagil lähedal ja valvab, et ma oma tööd ikka korralikult teeksin, sest ainult korralikult ja pyhendumusega tehtud töö on ilus. Ja see ei ole ju ainult yhest kunstnikust kirjutatud lugu, see on yhe ajajärgu ja yhe kunstiliigi ja yhe ellusuhtumise peen ja täpne kirjeldus ja sellisena puhas kultuurilugu, mille pealt võib tulevikus minu poolest kasvõi struktuurisemiootikat edendada (sellise asjaga tegelevale ryhmitusele hakkavad kuuluma väljaande autoriõigused :)

1 kommentaar:

Sokike Sahtlist ütles ...

Ma nüüd kolistan jalgu pingi all ja ootan raamatut. :)